Nieuwe manager Leergeld Utrecht gestart

Met veel enthousiasme is Kim-Linge Robben gestart als manager van Leergeld Utrecht. Ze kijkt ernaar uit om samen met alle (vrijwillige) collega’s, het bestuur, partners en betrokken organisaties in de stad kinderen te ondersteunen die opgroeien in gezinnen met weinig geld.

Kim-Linge: “Ik ben geboren en getogen in Utrecht en voel me sterk verbonden met deze mooie stad. Mijn eigen kinderen zijn hier ook geboren en krijgen alle kansen om mee te doen. Helaas geldt dat niet voor ruim 13.000 andere kinderen in Utrecht. Terwijl meedoen op school, bij een sportvereniging of bijvoorbeeld muziekles juist zo belangrijk is voor de ontwikkeling, het zelfvertrouwen en het plezier van kinderen. Het is bijzonder om daar samen met het team en alle vrijwilligers een bijdrage aan te mogen leveren.”

Wat Kim-Linge nu al mooi vindt om te ervaren is dat het voor ouders heel laagdrempelig en vertrouwd is om een aanvraag bij Leergeld Utrecht te doen. Ze hoopt een verbindende rol te kunnen spelen binnen de samenwerking met zoveel betrokken partners in de stad. Door samen te werken, bijvoorbeeld binnen de Armoedecoalitie, met fondsen en de gemeente, kan Leergeld Utrecht verschil blijven maken. Zeker nu de armoede onder gezinnen helaas nog altijd toeneemt, is de steun van subsidies, fondsen en donaties van bedrijven en particulieren ontzettend waardevol en hard nodig.